Struktura organizacyjna jednostki
ZESPÓŁ TERAPEUTYCZNO-OPIEKUŃCZY (ZTO)
Do pracowników Zespołu Terapeutyczno - Opiekuńczego, którzy pełnią również funkcje pracowników 1-go kontaktu, należą następujące stanowiska pracy:
1. Kierownik ZTO:
- organizuje opiekę nad mieszkańcami,
- zarządza podległym personelem,
- przestrzega ustalonych w zakładzie Regulaminów,
- przeprowadza instruktaż stanowiskowy dla podległego personelu,
- prowadzi ewidencję pozaksięgową dotyczącą działu opieki podstawowej,
- ponosi osobistą odpowiedzialność za ocenę sytuacji mieszkańca i wyniki działań podjętych osobiście lub zleconych innym osobom.
2. Pielęgniarki zobowiązane są do:
- czynności opiekuńczo – pielęgnacyjnych,
- czynności profilaktyczno – leczniczych,
- czynności psychologiczno – społecznych.
3. Opiekunowie medyczni zobowiązani są do:
- rozpoznawania problemów funkcjonalnych oraz potrzeb biologicznych i psychospołecznych osoby chorej i niesamodzielnej w różnym stopniu zaawansowania choroby,
- świadczenia usług pielęgnacyjnych i opiekuńczych osobie chorej i niesamodzielnej w różnym stopniu zaawansowania choroby,
- pomagania w przyjmowaniu leków, a w przypadku osób, które nie są w stanie samodzielnie przyjąć leku, również podawaniu ich bezpośrednio do ust.
3. Opiekunki
- prowadzenia procesu pielęgnowania i opieki nad mieszkańcami,
- wykonywania czynności opiekuńczo-pielęgnacyjnych i psychologiczno-społecznych.
4. Pokojowe
- utrzymywania należytej czystość we wszystkich pomieszczeniach Domu, pokojach mieszkańców i korytarzach,
- roznoszenia posiłków dla mieszkańców.
5. Pracownik socjalny
- prawidłowego rozpoznania i zaspokajania potrzeb i życzeń mieszkańców z uwzględnieniem ich osobowości, zainteresowań,
- pomocy mieszkańcom w rozwiązywaniu spraw wykraczających poza sprawy związane z pobytem w Domu,
- prowadzenia spraw depozytowych i finansowych mieszkańców.
6. Terapeuci zajęciowi
- organizowania zajęć terapeutycznych zgodnie z zainteresowaniami i możliwościami mieszkańców,
- opracowywania planów i programów zajęć z mieszkańcami.
7. Fizjoterapeuci
- prowadzenia zajęć z zakresu rehabilitacji, fizykoterapii oraz masażu,
- współdziałania z lekarzem, opiekunami i pielęgniarkami w zakresie sposobów i rodzajów stosowanych zabiegów.
Kierownik ZTO, pracownik socjalny, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7.30 do 15.30.
Pielęgniarki, opiekunowie medyczni, opiekunki wykonują swoje czynności w systemie dyżurów całodobowych we wszystkie dni tygodnia (w tym niedziele i święta) w godzinach:
7.00 - 19.00 I zmiana oraz 19.00 - 7.00 II zmiana
Pokojowe wykonują swoje czynności we wszystkie dni tygodnia (w tym niedziele i święta) w godzinach:
7.30 - 15.30 I zmiana oraz 11.00 - 19.00 II zmiana
DZIAŁ ADMINISTRACYJNO - FINANSOWY
W dziale administracyjno-finansowym znajdują się następujące stanowiska pracy:
1. Główna księgowa
Główna księgowa zabezpiecza środki finansowe na prowadzenie Domu, opracowuje budżet jednostki. Jest odpowiedzialna za terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych oraz za całokształt spraw z zakresu rachunkowości i budżetu jednostki.
2. Insp. ds. administracyjno-osobowych i płac
- obsługi sekretariatu,
- prowadzenia spraw kadrowych,
- prowadzenia całokształtu spraw związanych z wynagrodzeniami pracowników oraz byłych pracowników.
3. Insp. ds. finansowo-księgowych
- sporządzanie poleceń przelewów i dokonywanie ich terminowych płatności,
- dekretowanie dowodów księgowych zgodnie z ZPK i przyjętymi zasadami rachunkowości
- prowadzenie ewidencji dowodów księgowych w programie finansowo – księgowym
Pracownicy administracyjno-finansowi wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.
DZIAŁ OBSŁUGI
W dziale obsługi istnieją następujące stanowiska pracy:
-
Starszy administrator
- odpowiedzialny jest za stan techniczny budynku oraz terminowe przeprowadzanie wszystkich przeglądów technicznych,
- w porozumieniu z Dyrektorem Domu sprawuje nadzór nad pracą konserwatora- elektryka i praczki-szwaczki-prasowaczki,
- zabezpieczania potrzeb transportowych oraz dbania o samochody służbowe.
-
Starszy intendent - magazynier
- zamawianie artykułów żywnościowych oraz opracowywanie jadłospisów,
- prowadzenie magazynu artykułów żywnościowych,
- kontrolowanie sporządzania posiłków zgodnie z opracowanym jadłospisem.
-
Kucharki
- Kucharki odpowiedzialne są za prawidłowe i terminowe, zgodne z jadłospisem sporządzanie posiłków oraz wydawanie ich mieszkańcom.
-
Pomoc kuchenna
- odpowiedzialna jest za prawidłowe przyrządzanie i wydawanie posiłków pod względem jakościowym i ilościowym,
- prawidłowego utrzymania i eksploatacji sprzętu, wyposażenia i urządzeń technicznych kuchni i jadalni,
- utrzymania czystości we wszystkich pomieszczeniach kuchni.
-
Praczka-szwaczka-prasowaczka
- Praczka- szwaczka-prasowaczka zobowiązana jest do prania, prasowania i naprawy bielizny i odzieży mieszkańców oraz prania, prasowania i naprawy pościeli i bielizny Domu.
6. Konserwator - elektryk
- Konserwator-elektryk ma za zadanie utrzymywać w gotowości technicznej sprzęty i urządzenia oraz ich konserwację i utrzymywanie czystości i porządku wokół Domu.
Pracownicy kuchni wykonują swoje czynności we wszystkie dni tygodnia (w tym niedziele i święta) w godzinach 6.00 - 14.00 I zmiana oraz 11.00 - 19.00 II zmiana
St. administrator, st. intendent - magazynier, konserwator-elektryk oraz praczka-szwaczka-prasowaczka wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.
Dzienny Dom Senior+
W Dziennym Domu Senior+ są następujące stanowiska pracy:
1. Kierownik Dziennego Domu Senior+
Kierownik Dziennego Domu Senior+ zobowiązany jest do:
-
prowadzenia ewidencji uczestników Domu Dziennego Senior+
-
współpracy z lokalnymi instytucjami pomocy społecznej
-
świadczenia pracy socjalnej na rzecz uczestników DDS+
Pracownicy DDS+ wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.