Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Struktura organizacyjna jednostki

ZESPÓŁ TERAPEUTYCZNO-OPIEKUŃCZY (ZTO)

Do pracowników Zespołu Terapeutyczno - Opiekuńczego, którzy pełnią również funkcje pracowników 1-go kontaktu, należą następujące stanowiska pracy:    

1. Kierownik ZTO:

  • organizuje opiekę nad mieszkańcami,
  • zarządza podległym personelem,
  • przestrzega ustalonych w zakładzie Regulaminów,
  • przeprowadza instruktaż stanowiskowy dla podległego personelu,
  • prowadzi ewidencję pozaksięgową dotyczącą działu opieki podstawowej,
  • ponosi osobistą odpowiedzialność za ocenę sytuacji mieszkańca i wyniki działań podjętych osobiście  lub zleconych innym osobom.

2. Pielęgniarki zobowiązane są do:

  • czynności opiekuńczo – pielęgnacyjnych,
  • czynności profilaktyczno – leczniczych,
  • czynności psychologiczno – społecznych.

3. Opiekunowie medyczni zobowiązani są do:

  • rozpoznawania problemów funkcjonalnych oraz potrzeb biologicznych i psychospołecznych osoby chorej i niesamodzielnej w różnym stopniu zaawansowania choroby,
  • świadczenia usług pielęgnacyjnych i opiekuńczych osobie chorej i niesamodzielnej w różnym stopniu zaawansowania choroby,
  • pomagania w przyjmowaniu leków, a w przypadku osób, które nie są w stanie samodzielnie przyjąć leku, również podawaniu ich bezpośrednio do ust.

3. Opiekunki

  • prowadzenia procesu pielęgnowania i opieki nad mieszkańcami,  
  • wykonywania czynności opiekuńczo-pielęgnacyjnych i psychologiczno-społecznych. 

4. Pokojowe

  • utrzymywania należytej czystość we wszystkich pomieszczeniach Domu, pokojach mieszkańców i korytarzach,  
  • roznoszenia posiłków dla mieszkańców.

5. Pracownik socjalny

  • prawidłowego rozpoznania i zaspokajania potrzeb i życzeń mieszkańców z uwzględnieniem ich osobowości, zainteresowań,
  • pomocy mieszkańcom w rozwiązywaniu spraw wykraczających poza sprawy związane z pobytem w Domu,
  • prowadzenia spraw depozytowych i finansowych mieszkańców.

6. Terapeuci zajęciowi

  • organizowania zajęć terapeutycznych zgodnie z zainteresowaniami i możliwościami mieszkańców,
  • opracowywania planów i programów zajęć z mieszkańcami.

7. Fizjoterapeuci

  • prowadzenia zajęć z zakresu rehabilitacji, fizykoterapii oraz masażu,
  • współdziałania z lekarzem, opiekunami i pielęgniarkami w zakresie sposobów i rodzajów stosowanych zabiegów. 

 

Pielęgniarka koordynująca, pracownik socjalny, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku

w godzinach od 7.30 do 15.30.

Opiekunki wykonują swoje czynności w systemie dyżurów całodobowych we wszystkie dni tygodnia (w tym niedziele i święta)  w godzinach:      

7.00 - 19.00    I zmiana   oraz   19.00 - 7.00   II zmiana 

Pokojowe wykonują swoje czynności we wszystkie dni tygodnia (w tym niedziele i święta) w godzinach:

7.30 - 15.30   I zmiana   oraz   11.00 - 19.00   II zmiana

 

DZIAŁ ADMINISTRACYJNO - FINANSOWY

W dziale administracyjno-finansowym znajdują się następujące stanowiska pracy:

1. Główna księgowa

Główna księgowa zabezpiecza środki finansowe na prowadzenie Domu, opracowuje budżet jednostki. Jest odpowiedzialna za terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych oraz za całokształt spraw z zakresu rachunkowości i budżetu jednostki.

2. Insp. ds. administracyjno-osobowych i płac

  • obsługi sekretariatu,
  • prowadzenia spraw kadrowych,
  • prowadzenia całokształtu spraw związanych z wynagrodzeniami pracowników oraz byłych pracowników.

3. Insp. ds. finansowo-księgowych

  • sporządzanie poleceń przelewów i dokonywanie ich terminowych płatności,
  • dekretowanie dowodów księgowych zgodnie z ZPK i przyjętymi zasadami rachunkowości
  • prowadzenie ewidencji dowodów księgowych w programie finansowo – księgowym

Pracownicy administracyjno-finansowi wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.

 

DZIAŁ OBSŁUGI

W dziale obsługi istnieją następujące stanowiska pracy:

  1. Starszy administrator

  • odpowiedzialny jest za stan techniczny budynku oraz terminowe przeprowadzanie wszystkich przeglądów technicznych,
  • w porozumieniu z Dyrektorem Domu sprawuje nadzór nad pracą konserwatora- elektryka i praczki-szwaczki-prasowaczki,
  • zabezpieczania potrzeb transportowych oraz dbania o samochody służbowe.
  1. Starszy intendent - magazynier

  • zamawianie artykułów żywnościowych oraz opracowywanie jadłospisów,
  • prowadzenie magazynu artykułów żywnościowych,
  • kontrolowanie sporządzania posiłków zgodnie z opracowanym jadłospisem.
  1.  Kucharki

  • Kucharki odpowiedzialne są za prawidłowe i terminowe, zgodne z jadłospisem sporządzanie posiłków oraz wydawanie ich mieszkańcom. 
  1.  Pomoc kuchenna

  • odpowiedzialna jest za prawidłowe przyrządzanie i wydawanie posiłków pod względem jakościowym i ilościowym,
  • prawidłowego utrzymania i eksploatacji sprzętu, wyposażenia i urządzeń technicznych kuchni i jadalni,
  • utrzymania czystości we wszystkich pomieszczeniach kuchni.
  1. Praczka-szwaczka-prasowaczka

  • Praczka- szwaczka-prasowaczka zobowiązana jest do prania, prasowania i naprawy bielizny i odzieży mieszkańców oraz prania, prasowania i naprawy pościeli i bielizny Domu.

        6. Konserwator - elektryk

  • Konserwator-elektryk ma za zadanie utrzymywać w gotowości technicznej sprzęty i urządzenia oraz ich konserwację i utrzymywanie czystości i porządku wokół Domu.

Pracownicy kuchni wykonują swoje czynności we wszystkie dni tygodnia (w tym niedziele i święta) w godzinach 6.00 - 14.00 I zmiana oraz 11.00 - 19.00 II zmiana

St. administrator, st. intendent - magazynier, konserwator-elektryk oraz praczka-szwaczka-prasowaczka wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30.

  

Dzienny Dom Senior+

W Dziennym Domu Senior+ są następujące stanowiska pracy:

1. Kierownik Dziennego Domu Senior+

Kierownik Dziennego Domu Senior+ zobowiązany jest do:

  • prowadzenia ewidencji uczestników Domu Dziennego Senior+

  • współpracy z lokalnymi instytucjami pomocy społecznej

  • świadczenia pracy socjalnej na rzecz uczestników DDS+

Pracownicy DDS+ wykonują swoje czynności od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

IMG_20211103_090518.jpeg

IMG_20211103_091948.jpeg